Veelgestelde vragen

Levertijd, bezorgen en afhalen

Zie je bij een artikel 'uit voorraad leverbaar', dan kun je op deze pagina gelijk zien welke winkels het product op voorraad hebben. Wil je het zelf ophalen? Plaats altijd eerst een webshopbestelling, de winkel informeert je vervolgens wanneer je je bestelling op kunt halen. Kies je voor thuisbezorging, dan wordt je bestelling door een van deze winkels geleverd. Grote meubelen in ca. 10 werkdagen, kleine accessoires en onderhoudsmiddelen binnen enkele dagen.

Als het artikel niet bij onze winkels op voorraad is, dan wordt dit bij de leverancier besteld. De winkel zal contact met je opnemen over de exacte levertijd, deze kan iets afwijken van de verwachte levertijd op de webshop.

Volg onderstaande stappen en bekijk je orderstatus.

  • Stap 1: Ga naar de winkeloverzichtspagina.
  • Stap 2: Klik op de Pronto Wonen winkel die jouw order gaat leveren.
  • Stap 3: Klik daarna op de button "Bekijk je orderstatus".
  • Stap 4: Voer daarna het klantnummer en ordernummer in.
  • Stap 5: Bekijk nu je orderstatus.

Mocht je vragen hebben over jouw orderstatus of bestelling, neem dan contact op met de betreffende winkel.

Helaas is het niet mogelijk om de orderstatus van bestellingen bij Pronto Wonen Apeldoorn, Barneveld, Capelle a/d IJssel, Elburg, Lier (België), Meppel, Poortvliet, Terborg (Maron), Volendam, Vriezenveen, Zutphen en Zwolle online te bekijken. Neem voor de actuele orderstatus contact op met de betreffende winkel.

Pronto Wonen bezorgd de artikelen via één van onze winkels bij je thuis, hiervoor worden wel transportkosten in rekening gebracht. Zie ook de vraag over de transportkosten. Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel.

De bezorgkosten voor jouw bestelling worden berekend bij het afrekenen, alle tavieren kun je hier bekijken: bekijk alle bezorgkosten.

Bij een winkel mét voorraad, word je na het plaatsen van de order altijd de volgende werkdag geïnformeerd wanneer de bestelling voor je klaarstaat. De bestelling is altijd binnen 10 werkdagen gereed om op te halen.

Ja, maar er is dan sprake van een levertijd. Na het plaatsen van de order word je de volgende werkdag geïnformeerd over de verwachte levertijd. Staat bij een artikel OP=OP? Dan is het alleen in de winkels met voorraad op te halen.

Retouren en klachten

Ja, Pronto Wonen is aangesloten bij het CBW en hanteert dan ook de voorwaarden van de CBW. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.

Heb je een klacht over een artikel? Vul dan het serviceformulier in. De betreffende winkel zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Controleer dan of de e-mail in je spambox terecht is gekomen.

Pronto Wonen staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen, dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website melden/indienen. Klik hier voor het indienen van service. De betreffende vestiging zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Bij een webshopbestelling heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen, in originele staat, te retourneren aan de Pronto Wonen winkel die de bestelling geleverd heeft. Een retourzending dien je vooraf kenbaar te maken aan de hand van het herroepingsformulier.

Na correcte ontvangst door de betreffende Pronto Wonen winkel wordt het aankoopbedrag aan je vergoed. Indien je de order volledig terugstuurt dan ontvang je ook de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.

Betalen

Bestel je online dan betaal je via de onderstaande betaalmethoden:

Veilig online betalen.

Betalen met creditcard is mogelijk via de webshop tot een bedrag van €2000,-.

Klarna
Met de betaalmethode Klarna kan je een bestelling plaatsen (bij bestelwaarde €100,- tot €2500,- en alleen bij thuisbezorging) en betaal je pas als je jouw bestelling h ontvangen. Wanneer je order door Klarna wordt goedgekeurd ontvang je van Klarna de factuur met een betaaltermijn van 14 dagen. Lees meer over Klarna.

Spraypay
Betaal jouw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen met Spraypay. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd. Algemene informatie over Spraypay vind je hierGespreid betalen is mogelijk vanaf €250,- tot €2.500,-.

In3
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: dé gespreid betaalmethode zonder kosten! Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in drie gelijke delen. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Meer lezen

Betalen bij afhalen
Contante of pinbetaling bij het ophalen van je bestelling.

Spraypay
Betaal jouw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen met Spraypay. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd. Algemene informatie over Spraypay vind je hierGespreid betalen is mogelijk vanaf €250,- tot €2.500,-.

In3
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: dé gespreid betaalmethode zonder kosten! Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in drie gelijke delen. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Meer lezen

Deze betaalmethoden gelden alleen voor België.


In onze winkels heb je de volgende betaalmethoden:

Pin
Contant
Pronto Wonen cadeaubon

Bestel je online dan kun je achteraf betalen via de onderstaande betaalmethoden:

Klarna
Met de betaalmethode Klarna kan je een bestelling plaatsen (bij bestelwaarde €100,- tot €2500,- en alleen bij thuisbezorging) en betaal je pas als je de producten hebt ontvangen. Wanneer je order door Klarna wordt goedgekeurd ontvang je van Klarna de factuur met een betaaltermijn van 14 dagen. Lees meer over Klarna.

Spraypay
Betaal jouw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen met Spraypay. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd. Algemene informatie over Spraypay vind je hierGespreid betalen is mogelijk vanaf €250,- tot €2.500,-.

In3
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: dé gespreid betaalmethode zonder kosten! Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in drie gelijke delen. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Meer lezen

Betalen bij afhalen
Contante of pinbetaling bij het ophalen van je bestelling.

De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat jouw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.

Ja, een bestelling tot € 2000,- kun je in de webshop betalen met de meest geaccepteerde credit cards.

Bij Pronto Wonen maken we geen gebruik van kortingscodes die afkomstig zijn van andere partijen. Wij geven wel veel korting op showroommodellen of actie artikelen. 

Bekijk hier alle sale artikelen en Bekijk hier alle outletartikelen.

Bestellen

Nadat je een bestelling online geplaatst hebt, ontvang je een bevestiging via e-mail. Wij zorgen ervoor dat jouw gegevens bij een winkelvestiging van Pronto Wonen terecht komen. Die winkel zal met jou verder rechtstreeks contact opnemen over jouw aankoop. Als je gekozen hebt voor afhalen in de winkel dan ontvangt je daarna bericht van de gekozen winkel. Als je kiest voor bezorgen dan zal de dichtsbijzijnde winkel die het artikel op voorraad heeft contact met je opnemen over de levertijd.

Er is geen minimaal orderbedrag.

Wanneer je interesse hebt in de aanschaf van één van de showroom meubels, dan kun je het product reserveren via de website. De winkel die het meubel aanbiedt zal contact met je opnemen en je over jouw reservering informeren. Hierna kun je afspraken wanneer je het meubel wenst op te halen. 

Een meubel met 'showroomsale' kan enkel bij de vestiging opgehaald worden, waar deze wordt aangeboden. Helaas is het niet mogelijk om vanuit andere vestigingen van Pronto Wonen de meubels naar jouw Pronto Woonwinkel te sturen. 

Zelf geen vervoer? Maak een afspraak voor onze leenbus of aanhanger of kies voor rechtstreekse bezorging. Houdt bij bezorging rekening met extra kosten.

Op meubels uit de showroomsale van Pronto Wonen is niet altijd de gebruikelijke garantie van toepassing. Vraag altijd naar de aangepaste garantievoorwaarden die hiervoor gelden, zodat je nooit voor een verrassing komt te staan.

Via de webshop zijn artikelen alleen te bestellen zoals ze getoond worden. Wil je liever een andere kleur, opstelling of stof? Geen probleem, we helpen je graag verder in één van onze winkels

Jazeker, vrijwel alle artikelen die je in de webshop ziet zijn ook in alle Pronto Wonen winkels te zien.

Heb je een algemene vraag over Pronto Wonen? Vul dan het contactformulier in.

Vraag of opmerking

Klantinformatie

Winkelinformatie

Indien van toepassing